De aller- allerlaatste... - Reisverslag uit Marknesse, Nederland van Hilde Jansen - WaarBenJij.nu De aller- allerlaatste... - Reisverslag uit Marknesse, Nederland van Hilde Jansen - WaarBenJij.nu

De aller- allerlaatste...

Door: hildeoverdegrens

Blijf op de hoogte en volg Hilde

15 Juni 2011 | Nederland, Marknesse

Daar sta je dan op Schiphol. In je shirtje, shorts en slippers... En 12 graden!!! Het was een behoorlijke overgang van het stinkende Bangkok, waar je wemelt van de scooters en tuktuks naar de kale, rustige polder (waar het dan weer wemelt van de trekkers). Van 40 naar 12 graden, wat heb ik het koud gehad. Het is wennen! Wennen aan de vlakke polder, de Nederlandse taal en natuurlijk de heerlijke nuchterheid.

Mijn onthaal op Schiphol was fantastisch! Lieve vriendinnen, mijn ouders, zus en Wouter (inclusief een geniaal spanddoek). 's Avonds ontvoerd worden (wat ik stiekem uiteraard wel doorhad: ik vond het al vreemd dat geen van mijn vriendinnen 's avonds mee wilde gaan stappen;)), en na een omweg een mooi feestje aan de Sloefweg. Het was een warm onthaal! Meteen na mijn landing op Schiphol begon het drukke leventje weer: meteen fulltime voor de klas, verhuizen, de bruiloft van Esther en Wouter, weekendje zeilen, Hemelvaartskamp en uiteraard weer met iedereen afspreken.

Als ik eerlijk ben, had ik voor mijn reis ontzettend veel twijfels. Ik zat niet lekker in mijn vel en wist niet precies of ik het allemaal wel zou kunnen regelen. Ik ben blij dat ik heb doorgezet, wat was het een fantastische reis! Vooral Australie was een gevoel van totaal gelukkig zijn. Het was goed om niet alleen de mooie kanten van de wereld te zien, maar ook de minder mooie kanten (armoede in Laos, de verschrikkelijke geschiedenis van Cambodja, (kinder)prostitutie in Sihanoukville, landmijnslachtoffers in vietnam etc). Wat hebben wij het goed in Nederland...

Een reis om nooit meer te vergeten. Acht maanden zijn voorbij gevlogen! Een reis met vooral heel veel ups, maar ook met een aantal downs. Na het overlijden van mijn oma, ben ik een week thuis geweest, een rare onderbreking. Het viel niet mee om daarna weer in het vliegtuig te stappen en 'gewoon' door te gaan. Medereizigers snapten soms mijn verdriet niet. Tijdens mijn tijd in Azie heb ik dit gevoel geparkeerd, waardoor mijn verdriet nu (3 maanden later) eigenlijk nog best wel vers is. Ook al is oma 92 geworden, ik heb in haar een maatje verloren...

Deze reis heeft mij zoveel gebracht. Plezier, nieuwe vrienden, onvergetelijke momenten, geluk, huilen van het lachen, maar ook emotionele momenten, gastvrijheid, waanzinnige natuur, contacten uit onverwachte hoeken en ik heb mijzelf beter leren kennen.

Ik wil iedereen bedanken voor alle reacties op mijn blogs, maar ook voor alle persoonlijke e-mails. Het heeft mij zo goed gedaan!

Oh ja, en voor de geinteresseerden: wie DE-bruine-benen-test wil doen is welkom aan de Sloefweg! (Inclusief een kopje koffie. Maaltijd op aanvraag.)

liefs, Hilde


Another turning point
A fork stuck in the road
Time grabs you by the wrist
Directs you where to go
So make the best of this test
And don't ask why
It's not a question
But a lesson learned in time

It's something unpredictable
But in the end is right
I hope you had the time of your life

So take the photographs
And still frames in your mind
Hang it on a shelf of
Good health and good time
Tattoos of memories
And dead skin on trial
For what it's worth
It was worth all the while

It's something unpredictable
But in the end is right
I hope you had the time of your life
I hope you had the time of your life

Good Riddance - Green Day

  • 15 Juni 2011 - 15:13

    Sharon:

    ha hilde!!
    We willen de verhalen nog steeds een keer live horen!!! En natuurlijk de bruine benen test doen!
    Doe je een voorstel wanneer we een keer kunnen komen buurten en je computertje terug kunnen brengen?

    Liefs sharon

  • 15 Juni 2011 - 15:20

    Lina:

    Hoi Hilde,

    Al vind ik het fijn dat je nu weer in de buurt woont, toch zal ik het missen om even op je blog te kijken of er nog nieuws van waar dan ook op de wereld is. Ikheb bijzonder van je verhalen genoten en jij hebt een ervaring voor het leven.
    mam.

  • 15 Juni 2011 - 15:51

    Dit Is Meester Kees:

    Hoi Hilde!!
    dat je weer in het land bent!!!
    Veranderd en toch dezelfde!!! Als je in de buurt komt dan drink ik graag wat met je onder de peperbus!!!
    Lijkt me heel leuk zeg maar fantastisch om je weer te zien!!!

  • 15 Juni 2011 - 17:39

    Fam. Zweerink:

    Dag Hilde,

    We waren even benieuwd, een nieuwe reis.... maar nee, er staat duidelijk 'de aller-allerlaatste', maar Hilde, je weet maar nooit. Het bloed kruipt, waar het niet gaan kan.....
    Blij zijn we, dat we je weer gezien hebben en dankbaar dat je weer heelhuids bent teruggekeerd.

    Geniet van je kinderen op school en al het andere.....

    Liefs, ome Gerrit en tante Joke en neven Zweerink

  • 15 Juni 2011 - 17:41

    Michal:

    Waar is onze foto die we gemaakt hebben op Bangkok airport?? Die zou je toch op je laatste blog zetten?? :-P

  • 16 Juni 2011 - 06:07

    Esther:

    Hey Hilde!

    Mooi om te lezen. Een echte mooie afsluiting... Gelukkig ben je nu weer terug :)

    Liefs, Esther

    p.s. die familie van jou... :S

  • 16 Juni 2011 - 09:26

    Harma:

    Hey Hilde,
    Jij hebt heel wat beleefd zeg. Hopelijk went het snel om weer thuis te zijn.
    Groetjes, Harma

  • 16 Juni 2011 - 09:39

    Marianne:

    waar jij op de wereld ook bent, jou leven lijkt steeds gepaard te gaan met veel lol. Geweldig Hilde, hoe jij ons mee hebt laten kijken met jou avonturen, tot en met je terugkomst in Nederland.
    Dank je wel voor alle pakkende verhalen en beelden.
    liefs van mij, Marianne

  • 16 Juni 2011 - 13:00

    Rosalie:

    Ha lieve Hilde,
    Super dit afsluitende verhaal. Heb genoten van je stukjes en ook van afgelopen weekend!
    Kus Roos

  • 17 Juni 2011 - 20:58

    Tante Gerrie:

    Lieve Hilde,
    Ik heb net je allerlaatste verhaal gelezen en de foto's bekeken.We hebben elkaar al weer een aantal keren ontmoet, en dus ook al gezellig bij gekletst en gelachen.Ik heb lekker gesmuld van je "polder aardbeien".
    Maar ben je echt wel zo trots op die fam. v.d. Kolk foto??
    (wat een kneusjes zeg!!) Ik kijk uit naar je foto en verslag album.

    gr. van je tante Gerrie.

  • 21 Juni 2011 - 11:45

    Femke:

    Goed te horen dat je in Nederland ok weer helemaal op je plek zit. Veel succes straks weer voor de klas. En bedankt voor alle mooie verhalen en foto's deze 8 maanden - ik heb er van genoten. Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Marknesse

Hilde

Actief sinds 31 Aug. 2010
Verslag gelezen: 5423
Totaal aantal bezoekers 96697

Voorgaande reizen:

14 September 2010 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: