Memorie en skydiven in New Zealand - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Hilde Jansen - WaarBenJij.nu Memorie en skydiven in New Zealand - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Hilde Jansen - WaarBenJij.nu

Memorie en skydiven in New Zealand

Door: hildeoverdegrens

Blijf op de hoogte en volg Hilde

12 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Wellington

Ja, verrassing meiden! Toen ik in Silvan verbleef heb ik het memoriespel op laten sturen (een cadeautje wat ik op mn afscheidsfeestje had gekregen en wat ik thuis had laten liggen)! Nu kan ik dus de hele dag memorieen! Ook in hostels is het handig, er is namelijk al een drankvariant van gemaakt;).

Na een enge vlucht (veel turbulentie + mensen die uit angst beginnen te gillen = slecht voor je hart!) ben ik vorige week zondag aangekomen in Christchurch. Christchurch is vrij saai, dus meteen maar een busticket voor het Zuidereiland gekocht. Alleen het rondrijden is al een belevenis, de natuur is perfect. En natuurlijk de 83.456.566 schapen die ik al heb gezien, weer 's wat anders dan kangoeroes en wombats!

Afgelopen week heb ik al veel van de fantastische natuur gezien: Lake Tekapo, een hike van 6 uur bij Mt.Cook (samen met Ingrid, een zweedse bioloog, die mij veel geleerd heeft over de natuur en haar ontstaan), een aantal filmlocaties van 'Lord of the Rings' en als hoogtepunt een cruize door Milford Sound (dat is echt het googlen waard!). Milford Sound ligt in Fiordland en is waanzinnig, de mist tussen de bergen geeft een mysterieuze sfeer. De foto's zijn mooi, maar in het echt... Met open mond zat ik op de boot. Terug in Queenstown goed aan de rugbymania meegedaan, inclusief (of vooral) de 3e helft:D.

En ja, toen moest het er toch maar van komen: SKYDIVE VAN 15.000 FEET! (Inclusief zuurstofmasker in het vliegtuig ivm de hoogte). Nou is het springen uit een vliegtuig niet echt iets natuurlijks en niet iets wat je iedere dag doet; dat voelde mijn lichaam ook. Samen met een aantal anderen zaten we in het vliegtuig. Onderweg naar 15.000 feet werden er een paar mensen op 12.000 feet al uit het vliegtuig gegooid en na 20 minuten was het mijn beurt! Eerst met je benen uit het vliegtuig hangen en dan vallen, keihard vallen! Met een snelheid van meer dan 200 km/u! Wat een gave ervaring! De adrenaline die door je lichaam giert, de rush! Eerst de freefall van 60 seconden en daarna het genieten van de omgeving vanuit vogelperspectief.

Op dit moment zit ik alweer 4 dagen op dezelfde plek (Lake Wanaka). Het is heerlijk hier! Overdag zwemmen, wandelen en kayakken en 's avonds gezelligheid met mensen uit het hostel (het memoriespel is ideaal!). Morgen vertrek ik weer en reis ik via de westkust naar het Noordereiland.

liefs, Hilde

ps. Mijn Nieuw-Zeelandse nummer is: +642108104418


I'll take your brain to another dimension
Out of Space - The Prodigy


  • 12 Januari 2011 - 07:46

    Angela:

    Hi Hilde, wat een mooie foto's! Leuk die 'groeten uit Nieuw Zeeland!' Ik bel je binnenkort. xxx

  • 12 Januari 2011 - 09:10

    Lina:

    Hoi Lieverd,
    Maar goed dat die man op je rug zat, anders was je nu een ";gevallenvrouw"'
    Machtig om dit mee te maken.
    Heb je jezelf goed bekeken in lake Mirror?
    Geven ze daar het bier weg?
    veel plezier.

    mam.

  • 12 Januari 2011 - 09:19

    Fam. V.d. Kolk:

    hoi hilde,
    ik heb maar één woord voor jou: WOW!!!
    tante rienke en de rest

  • 12 Januari 2011 - 10:22

    Esther:

    Hey zussie!

    WHA>>> Wat een mannen de foto's, straks kan je daar ook nog mee memory-en :)!

    En keke foto's van je "nieuwe" land! Zo leuk om je verhalen te lezen en mee te kunnen genieten vanuit een druilerig kikklandje.

    Dikke kus van je zus!

  • 12 Januari 2011 - 10:23

    Rosalie:

    WHAAAH! Hilde, wat gaaf dat skydiven!!!
    En die memory!! Gaaf dat je er nu toch nog lekker mee kan spelen, geniaal!
    Liefs Roos


  • 12 Januari 2011 - 10:24

    Esther:

    P.S. op de kaarten in mijn agenda kan ik heerlijk meegenieten van alle plaatsen waar je langs reist!

    Liefs

  • 12 Januari 2011 - 10:25

    Esther:

    Sky-dive vlieger lijkt mij wel een leuk beroep! JAH< dat is het wat ik wil worden

  • 12 Januari 2011 - 12:09

    Manon:

    Wat ontzettend gaaf meid! En wat een lef!!!

    Geniet van het memoriespel, het kan ook niet anders dan dat je er een drankvariant op hebt gemaakt ;) Echt iets voor jou Hilde! :)

    Geniet ervan lieve Hilde!

    Liefs Manon

  • 12 Januari 2011 - 16:23

    Marianne:

    stoer hoor!!! en wat gaaf dat je het memoryspel nu ook hebt!!! :) kun je ons iig zeker niet vergeten;) liefs en dikke tuut

  • 12 Januari 2011 - 17:21

    Marleen:

    He echt gaaf om je foto's te zien, doet echt weer goede herinneringen op! Heb je ook bij de milford sound, dolfijnen gezien??
    Veel plezier nog even. ZEEKAYAKKEN IN ABEL TASMAN PARK is ook een aanrader!!
    greetz marleen

  • 12 Januari 2011 - 17:55

    Ome Gerrit (t. Joke):

    Hoi Hilde, prachtige foto's en flink dat je durft parachute te springen. Ben je nou op Noorder- en ZuiderEiland?
    Wat is het verschil in landschap?

    Groeten, ome Gerrit & tante Joke

  • 13 Januari 2011 - 07:32

    Mevr. Dijksterhuis:

    Hilde, Ik geniet steeds weer van je reisverslagen, Wat maak je veel mee.
    Gewldig.
    Je moeder brengt iedere keer de uitgeprinte versie voor mij mee, omdat is zelf geen computer heb.
    Een heel fijne reis gewenst.

    mevr. D.

  • 13 Januari 2011 - 09:36

    Wietske:

    He hilde!!
    Jee wat een verhalen allemaal!! Ik heb er een paar gelezen, en ik moet de rest nog door.... Maar heel leuk om zo te weten wat je een ebetje bezig houdt. Ik ben ehel blij voor je dat je het zo naar je zin hebt en dat je er zo ontzettend van geniet!! Ik ben benieuwd hoe het echt met je gaat en wat je nog voor de boeg hebt. Ben je voor de zomer weer terug? Anders kom ik je 1,5 maand bezoeken :-)
    Hier gaat alles goed, heerlijk aan het werk. Met de kerstvakantie naar de sneeuw geweest, lekker les gegeven. Enorm naar me zin gehad, in feb. ga ik weer! Heb er al zin in! Ik heb nog geen huisje in amsterdam, maar ik feb hoop ik dat het allemaal gelukt is.
    Kusje voor jou

  • 13 Januari 2011 - 10:04

    Marinka:

    WOW, Hilde! Wat gaaf!!

    Liefs, Marinka

  • 13 Januari 2011 - 11:59

    Ome Wim:

    Hallo Hilde, stond bij het kerkje van the good shepherd ook weer een nonnetje te zwaaien om duidelijk te maken dat je binnen geen foto's mag maken? Wel jammer want als het een beetje goed weer is heb je door het raam een prachtig gezicht op de bergen, zou hele mooie foto's opleveren!!
    Prachtig hé de milford=sound ook de weg van Te-Anau er naar toe is al mooi toen wij er waren bloeiden er enorme velden met lupines.
    Wij hadden de dag ervoor in Te-Anau enorm veel regen dat maakt het nog veel mooier n.l. nog meer watervallen sommige plekken was het een groot watergordijn vanaf de rotsen naar beneden.
    Heb je ook al gebungeejumpt? Queenstown zijn mogelijkheden genoeg o.a. bij het restaurant boven op de berg en een eindje buiten Queenstown bij de oude brug waar het b-jumpen is uitgevonden.
    Geniet maar lekker verder.
    Gr. Ome Wim

  • 13 Januari 2011 - 15:38

    Christiaan:

    De foto's zijn echt prachtig, wat zul jij genieten :) En oja, weet eigenlijk niet of het nog mag, maar bij deze natuurlijk nog een gelukkig nieuw jaar gewenst!

  • 15 Januari 2011 - 12:48

    Marianne:

    adembenemende foto's, wat een lansschap. uit ervaring weet ik dat je met een foto niet kunt weergeven wat je ziet. dit is prachtig, de realiteit kun je niet beschrijven. dank voor je verhaal en de foto's. dikke knuffel van mij.

  • 15 Januari 2011 - 16:21

    Tante Betsie:

    We hebben genoten van de prachtige foto's van Nieuw Zeeland. De natuur is daar wel heel erg mooi.

    Op dit moment volgen we het nieuws vanuit Australië over de gigantische wateroververlast. Als wij het goed hebben gezien, is dat het gebied, waar je kortgeleden bent geweest.

    Met vriendelijke groet,

    Katinka en Betsie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Hilde

Actief sinds 31 Aug. 2010
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 96701

Voorgaande reizen:

14 September 2010 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: