Het aftellen is begonnen... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hilde Jansen - WaarBenJij.nu Het aftellen is begonnen... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hilde Jansen - WaarBenJij.nu

Het aftellen is begonnen...

Door: hildeoverdegrens

Blijf op de hoogte en volg Hilde

08 Mei 2011 | Thailand, Bangkok

"De natuur is leuk, maar je moet er wel wat bij te zuipen hebben," aldus Harrie Jekkers in een van zijn voorstellingen. Deze slogan wordt in Vieng Vang (Laos) wel heel letterlijk genomen. Na veel culturele activiteiten in Luang Prabang was het tijd voor een feestje, op naar Vang Vieng dus. Bekend van het zogenaamde 'tubing'. Drijvend op je opblaasband de 3km lange rivier af, omringd door waanzinnig mooie bergen. Dat is natuurlijk niet het belangrijkste, want om de 2 meter is weer een andere bar te vinden. Prima plek dus;). Ook was het fijn om weer een keer ritme in de dag te hebben. (nou ja, ritme... om 14 uur naar de rivier, mooie feestjes tot 20 uur. Daarna uit eten om 's avonds verder te feesten in een bar. 's Ochtends uitbrakken. Uitbrakken kan in een van de vele barren waar je liggend kunt ontbijten en waar ze non-stop oude afleveringen van 'Friends' laten zien. 's Ochtends zijn deze barren gevuld met mensen die met een kater gehypnotiseerd naar de buis zitten te staren. Daarna om 14 uur weer naar de rivier, enz. enz. Een rare structuur is toch ook structuur?). Ik heb mij hier voor 5 dagen prima vermaakt!

Een aantal jaar geleden heeft de regering in Laos een (hele goede) nieuwe regel ingesteld: als buitenlander is het strafbaar om een seksuele relatie te hebben met een inwoner van Laos, tenzij er sprake van een huwelijk is. Dit om het aantrekken van sekstouristen te voorkomen. Prosititutie is een groot probleem in Zuid-oost Azie en met deze maatregel wil Laos voorkomen om 'het nieuwe Thailand' te worden. Alhoewel Cambodja al het nieuwe Thailand is. Ik heb daar te veel oude, lelijke en dikke mannen met te mooie jonge meisjes gezien.

En ja, aan alles komt een eind... Ook aan mijn mooie reis van acht maanden. Mijn laatste twee weken in Thailand. Na een aantal dagen Bangkok ben ik gevlucht naar een eiland. Wie mij een beetje kent, weet dat ik achterlijk bang voor muizen ben. Aangezien er in Bangkok ratten op straat rondlopen die net zo groot zijn als katten, was ik daar snel weg... BRRRR!

Op dit moment ben ik samen met Rene (een jongen uit mijn Sydney-begingroep, waarmee ik ook toevallig in hetzelfde vliegtuig naar huis zit) heerlijk aan het uitrusten op Koh Pha-Nghan, genieten van onze laatste week! We hebben een eigen bungalow op het strand voor maar 100 Baht (E2,50) per nacht:D. Ik merk dat mijn lichaam moe is van al het rondreizen en van alle indrukken, dus ik probeer hier goed uit te rusten. Ko Pha-Ngan is daar de perfecte plek voor: een eiland met witte stranden, palmbomen, massages op het strand en heerlijk Thais eten. Echt een paradijs op aarde!

Gisteren en vandaag hebben we het eiland met een motorbike verkend. De gasoline wordt hier trouwens verkocht in alcolflessen, je wilt je hier dus niet in vergissen. Dana, een Amerikaans meisje, vergezelde ons hierbij. Al zijn Amerikanen op scooters niet zo'n succes... Ze weten de gashendel te vinden, maar vergeten hoe de remmen werken. Opeens hoorde ik een gillend meisje al denderend over de weg. Die vervolgens een enorme smak tegen een bamboo huisje maakte en zo vastgeplakt zat aan het hout dat ze meerdere verwondingen opliep. Dit vond plaats 5 meter voor het verhuurbedrijf en 10 seconden nadat ze de borg had betaald...

Aankomende zaterdag (14 mei) zal ik 's ochtends aankomen op Schiphol. Het fijne is dat ik 18 mei meteen alweer voor de klas mag staan. Ik zal het reizen (en vooral Australie en Cambodja, de hoogtepunten van mijn reis) vreselijk missen. Het had van mij nog wel wat langer mogen duren en eerlijk gezegd heb ik op dit moment nog niet zo'n zin om naar huis te gaan. Aan de andere kant kijk ik er naar uit om op vrijdagavond weer naar Chillers te gaan, op hakken te lopen, meidenavondjes te houden, aan het werk te gaan, fietsend naar de schuurfeesten en de heerlijke Nederlandse zure yoghurt te eten!

Lieve allemaal, tot snel!

Liefs, Hilde


And there will come a time, you'll see, with no more tears. And love will not break your heart, but dismiss your fears. Get over your hill and see what you find there, with grace in your heart and flowers in your hair.
After the Storm - Mumford and Sons


  • 08 Mei 2011 - 14:46

    Joost En Leony:

    Hey Hilde,

    Nou wij vinden het super om je weer te zien! Word je nog opgehaald door je ouders of zo van het vliegtuig?

    Geniet er nog even van; het polderlandschap is en blijft gewoon vlak en winderig :-)

    Lieve groet,

    joost en Leony

  • 08 Mei 2011 - 14:55

    Fam. Zweerink:

    Dag Hilde,

    Ja, aan alles komt een eind...... We hebben genoten van je mooie verhalen en reisbeschrijvingen, prachtige foto's enzovoorts. En we hopen je natuurlijk binnenkort weer te mogen ontmoeten.
    Liefs, tante Joke en ome Gerrit en je neven Zweerink

  • 08 Mei 2011 - 15:27

    Marlies:

    Hilde!
    Heel veel plezier met je laatste week! En alvast een heerlijk warm welkom in Nederland!
    Heerlijk hitje van Mumford and Sons dit x erbij! Heb die cd al vanaf vorig jaar juni in mn auto ;)
    Dikke kus en tot snel

  • 08 Mei 2011 - 16:00

    Angela:

    Ziet er goed uit!
    Tot snel! xx

  • 08 Mei 2011 - 16:15

    Sharon:

    ha hilde!
    Nu zit het er weer bijna op voor jou. Geniet nog even van je laatste dagen in het buitenland. In Nederland is het ook prachtig weer, dus dat verschil zal meevallen. Verder moet je maar vooral denken aan de leuke dingen die je staan te wachten in NL en de mooie momenten die je 8 maanden hebt beleefd. ik merkte dat je als je terug bent in NL nog veel indrukken moet verwerken en dat je sommige dingen nog meer waardeert dan toen je er was!

    Een hele goede terugreis gewenst en we zien elkaar weer in NL!

    Liefs Sharon

  • 08 Mei 2011 - 16:45

    Jorien:

    Tot héél snel!

  • 08 Mei 2011 - 17:18

    Lina Jansen:

    Hoi Hilde,
    We zullen de koelkast vol yoghurt zetten.
    Geniet nog van de laatste dagen.

    pap en mam.

  • 08 Mei 2011 - 17:23

    Rosalie:

    Hey Hilde, Ik ga je geschreven verhalen missen, maar het mooie is dat ik ze straks live van je kan horen. Ik ben blij dat je terugkomt, maar voor jou had ik gehoopt dat je reis nog langer kon duren! Heeel veeel fun de laatste week!
    Liefs roos

  • 08 Mei 2011 - 17:25

    Manon:

    Geniet nog even van je laatste dagen!
    Ik kijk er naar uit om je volgende week weer te zien :)

    Liefs Manon

  • 08 Mei 2011 - 19:21

    Sacha:

    eeey

    De tijd vliegt he, ik ben maandag thuis gekomen. Dacht ook dat ik uitgerust had op fiji maar dat was niet het geval hihi. Moet nog steeds wennen en omschakelen;) Maar het is wel leuk om thuis te zijn en iedereen weer te zijn.

    Enne dat op hakken lopen is leuk maar na 3 uurtjes ben je blij als ze weer uit mogen je, je voetjes zeggen dan maar dit zijn geen slippers;)

    Goede vlucht!

    groetjes sas

  • 08 Mei 2011 - 20:06

    Ester:

    Hee Hilde!
    Wat tof om weer even een verhaaltje van je te lezen! Echt gek dat je er alweer bijna bent! Ik heb je kaartje nog niet gezien, maar dat is dan ook een beetje m'n eigen schuld. Moet ik maar niet twee keer gaan verhuizen terwijl jij weg bent ;-). Nog even extra goed genieten van je laatste dagen en tot gauw! X Es

  • 08 Mei 2011 - 20:30

    Maryline:

    Lieve Hilde,
    Fijn dat je zo geniet van je laatste week! Wij hebben ook zin je weer te zien! Lekker op de vrijdagavonden in het altijd nog hetzelfde Chillers! Helaas gaat 9uur smorgens niet lukken op schiphol, maar dat wordt goedgemaakt! Een heele goede reis toegewenst, tot snel!
    Liefs

  • 09 Mei 2011 - 04:31

    Marianne:

    hey hilde! nog maar een paar dagen! geniet er van! heb zin om je weer te zien!! veel liefs !

  • 09 Mei 2011 - 07:05

    Lisa B.:

    Wauwauwiewaaaauweieiwewieieuew! Wat een machtig mooie foto's! I can imagine, dat je nog geen zin hebt om thuis te komen! En al helemaal niet als je meteen gaat werken.. Pfff.. BLEHG! Maar geniet er nog met volle 'teugels' van! Dat zal vast lukken ;)
    X Lisa

  • 09 Mei 2011 - 07:54

    Femke:

    Wat een mooie foto's weer. Ik hoop dat jij na alle mooie dingen die je al hebt gezien, ook nog kunt zien hoe mooi het is. Nog een fijne laatste dagen.. en een heel fijn weerzien met al je vrienden en familie! Al je ervaringen kun je ook mooi over vertellen voor de klas! Vond het erg leuk op de hoogte te blijven van al je ervaringen. Goede terugreis. x

  • 09 Mei 2011 - 08:17

    Esther:

    Lieve zus!

    Blij dat je er straks weer bent!

    Liefs, Esther

  • 09 Mei 2011 - 08:22

    Marianne:

    zo, je hebt al een heleboel reacties. Weer een mooi verhaal en sprekende foto's. Dit was een reis waar jij je leven lang met plezier op terug kunt kijken, geweldig. Hoewel we steeds contact hebben gehouden zie ik er ook naar uit je weer eens te zien en te spreken. Geniet nog maar even van die laatste dagen, jou kennende zul je hier ook niet stil blijven zitten. Liefs van mij en een behouden thuisreis.

  • 09 Mei 2011 - 17:52

    Astrid:

    Wat kun jij schrijven zeg . . . ik zal de verslagen gaan missen, want ik vond het altijd heel leuk om te lezen.
    Maar dat jij veel gezien en ervaren hebt is wel duidelijk . . . de boy van foto 'dus' is daar een klein bewijs van!
    Waar ga je voor de klas op 18 mei?

    Geniet nog even een paar dagen (herkenbaar dat je niet naar huis wil; had Lisanne ook) en alvast een hele goede reis toegewenst!
    Volgens mij zaterdagavond een weerzien met ?????

  • 09 Mei 2011 - 18:36

    Anneke En Henjo:

    Herinneringen om te koesteren...
    Veilige reis terug en fijn je weer te zien straks.

    Liefs Anneke en Henjo

  • 09 Mei 2011 - 20:36

    Tante Gerrie,:

    Hoi Hilde,
    Dit is dan de laatste reactie van mij op je verhaal en foto's. Je weet ik ben niet zo van het computeren, maar ik heb toch zo af en toe wat van mij laten horen! En we hebben elkaar ook nog gezien, toen je in mrt. een week terug bent geweest. Wat heb jij veel gezien en meegemaakt zeg!! Dit pakt niemand je meer af. Een goede vlucht terug, en we zien elkaar binnenkort. gr. van je tante Gerrie.

  • 10 Mei 2011 - 05:58

    FJ:

    He Hilde!

    Geniet nog van die laatste paar dagen, lekker uitrusten voor de lange terugreis en ik hoop je snel weer te zien!!

    Groetjes

  • 13 Mei 2011 - 13:15

    Cor:

    Hoi Hilde,

    Wat weer een heerlijk geschreven blog. Leuk om te lezen dat je zoveel pelzier hebt. En jammer dat behalve jou reis ook de leuke blogs over azie gaan stoppen.
    Of ga je er een boek over typen???

    Geniet van je laatste dagen en ik wens je een heel goede reis.

    Liefs,

    Cor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Hilde

Actief sinds 31 Aug. 2010
Verslag gelezen: 577
Totaal aantal bezoekers 96703

Voorgaande reizen:

14 September 2010 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: