Laatste berichtje uit Australie... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hilde Jansen - WaarBenJij.nu Laatste berichtje uit Australie... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hilde Jansen - WaarBenJij.nu

Laatste berichtje uit Australie...

Door: hildeoverdegrens

Blijf op de hoogte en volg Hilde

01 Januari 2011 | Australië, Sydney

Dit is alweer mijn laatste berichtje uit Australie, wat gaat de tijd toch snel...

Na een leuke en warme kerst (op kerstavond chocoladefondueen, kerstdiners, kerstborrels en heeeeel veeel kerstcadeautjes krijgen van de locals, (lees: chocolade, typische Australische dingen, alcohol, alcohol en nog meer alcohol), was het toch echt tijd om afscheid te nemen van Silvan en Mt.Evelyn. De plek waar ik 5 weken met heel veel plezier ben geweest. (Met als dieptepunt het grote wc-avondtuur: opgesloten gezeten in de wc doordat de klink er aan de andere kant uitviel... Het zweet brak mij wel uit, want het eerste moment dat er mensen mij zouden gaan missen was de volgende morgen... Uiteindelijk aan mijn kant de klink eraf gebroken en van alles geprobeerd erin te steken: mascara's, eyeliners (volgens Jan de grootste vorm van paniek: een vrouw die haar cosmetica in de strijd gooit), tandenborstel, enz. Was ik even blij toen de pen met softgrip na wat geweld paste en ik de deur kon openen... Een half uur later! Tja, van alles gezien: krokodillen, slangen en dan is dit misschien nog wel het engst!)

Mijn laatste dag in Silvan bestond uit mijn huisje uitruimen/schoonmaken en nog even met wat mensen een laatste kopje koffie drinken en toen was het alweer tijd om afscheid te nemen. Woensdagavond ben ik uitgezwaaid en met de Greyhound vertrokken naar Sydney.

Afscheid nemen van een fantastische omgeving, mijn eigen huisje, collega's en een heleboel lieve nieuwe vrienden... Met pijn in mijn hart ga ik hier weg. Met tranen in mijn ogen zat ik in de bus, wat ga ik deze plek en mensen missen!

Donderdagochtend kwam ik na een 12 uur durende busreis aan in Sydney. Omdat ik geen accomodatie kon vinden was het plan om mijn backpack ergens te dumpen en dan 's nachts in de kroeg of in het park te overnachten. Tijdens mijn tijd in Silvan ontmoette ik de oma van Paul die dit een achterlijk idee vond: "Jij gaat absoluut niet op straat slapen, daar komt niks van in! Dat laat ik niet gebeuren, ik regel wat voor je!" En zo kon ik (gratis) bij haar stiefdochter verblijven. Superlief en toch ook raar, ze kennen mij helemaal niet en toch word ik welkom geheten alsof ik er al jaren kom!

Oud&nieuw in Sydney was een grote happening! Gewapend met 5 eski's met bier, wijn en whisky gingen wij op weg naar een onwijs mooie spot! Met een multiculturele groep (Fransen, Australiers, Ieren, Engelsen, Canadezen, Spanjaarden en 3 Nederlanders) hebben wij een fantastische nacht gehad, met uiteraard het bekende vuurwerk en een hoop leuke clubs! De volgende dag was ik om 12.30 thuis...

Morgenochtend vlieg ik alweer naar Nieuw-Zeeland, ik land om 13.55 in Christchurch.

Lieve allemaal, ik wens jullie een fantastisch 2011!

liefs, Hilde


Ps. JAAAAAH!!! Ik blijf nog wat langer weg! Vorige week heb ik twee maanden Azie geboekt (waarschijnlijk Thailand, Cambodja, Vietnam, Laos en hopelijk een klein stukje China). Het was wel even lastig, want de mensen van China Airlines zijn vrij moeilijk te verstaan aan de telefoon... Afgelopen week heb ik hier al van alles voor geregeld: inentingen, malariapillen en een visumaanvraag.


Walking on a dream. How can I explain. Talking to myself. Will I see again.
Walking on a dream / Empire of the Sun

  • 01 Januari 2011 - 09:36

    Henjo En Anneke:

    een lach en een traan......
    wij zijn inmiddels ook over naar 2011 en wensen je natuurlijk ook een prachtig en "gelukkig" nieuwjaar toe.

  • 01 Januari 2011 - 10:57

    Marlies:

    Hej Hilde!
    Een heel gelukkig 2011 gewenst!
    Heel veel plezier met je volgende trip!
    xxx Mlies

  • 01 Januari 2011 - 12:07

    Manon:

    Wat een leuke foto`s! Wat een avontuur zeg, op de wc ;)
    Bedankt voor je belletje :) echt hartstikke leuk!
    Veel plezier in Nieuw-Zeeland.

    Liefs Manon

  • 01 Januari 2011 - 12:54

    Jorien:

    Liefs van ons!

  • 01 Januari 2011 - 13:38

    Dennisje:

    Hey Hilly,

    Hopenlijk toch wel lucht vervrisser op de WC? Als het mij hier zou geburen zou het zweet me aan alle kanten uitbreken.

    TOf dat je zulke fette dagen hebt gehad en dat je Azie hebt bijgeboekt. Ga ik ook doen.

  • 01 Januari 2011 - 18:37

    Marianne:

    heey!! gelukkig nieuwjaar!:) leuk dat je gister belde!! heel veel plezier in Nieuw zeeland!! liefs

  • 01 Januari 2011 - 21:40

    Lina:

    Hoi Hilde,
    Wat geweldig; kerst vieren op het terras.
    Geweldig dat vuurwerk in Sydney, we hebben het op het journaal gezien.
    Goede reis naar N-Zeeland (net of je gewoon even naar Zeeland gaat.
    vlieg ze.

    mam

  • 02 Januari 2011 - 12:25

    Rosalie:

    Hey meis,

    Fijn dat je het de laatste weken zo naar je zin hebt gehad op je werkplekje, maar in Nieuw-Zeeland zal je ook wel weer een prachtige tijd hebben! Weer heerlijk om je verhaal te lezen!
    Liefs Roos
    PS: lief dat je belde!

  • 02 Januari 2011 - 16:52

    Fam. V.d. Kolk:

    hoi hilde
    een heel goed en gelukkig nieuwjaar toegewenst. de foto's bevestigen jouw verhalen; prachtig in alle opzichten! stiekum zou ik ook wel een foto van het wc-gebeuren willen zien. geniet van je volgende trip.
    groeten uit bijna-sneeuwloos Kamperveen.
    tante rienke en de rest

  • 02 Januari 2011 - 20:53

    Fam. Zweerink:

    Dag Hilde,

    Jij ook de beste wensen en alle goeds en gezondheid gewenst voor 2011! Opnieuw weer prachtige foto's op je site gezien, spannende verhalen en nu dan op naar Nieuw-Zeeland..... Een goede vlucht toegewenst! De kerstvakantie is helaas voorbij en dus beginnen de scholen hier morgen weer en er ligt hier in de Gelderse Achterhoek nog steeds sneeuw, dus is het uitkijken op de weg.
    Liefs, jouw ome Gerrit en tante Joke en neven Zweerink

  • 03 Januari 2011 - 07:50

    Mees Kees:

    Sorry dat ik nu pas weer van me laat horen, heb wel trouw je avonturen gevolgd, maaer reageren op hectische GH is altijd lastig!
    Nu begin van nieuwe jaar iedereen is handen schudden dus ff rustig op kamer!
    Ik zag nieuwjaarsvuurwerk in Sydney op tv en dacht direct weer aan jou! Zou Hilde daarbij zijn?.... en Jah!!!
    Wat prachtig dat je nog veel meer gaat doen! Weees voorzichtig en GENIET!!!! dikke knuffel Mees Kees (ik drink iedere dag uit je beker dus ik vergeet je geen dag!!!!! )

  • 03 Januari 2011 - 09:41

    Aad En Corrie:

    Hey Hilde,
    Hebben tot nu toe al je verhalen gelezen: geweldig wat je hebt gezien en meegemaakt. Natuurlijk wensen we jou alle goeds toe voor 2011 en nog heel veel reisplezier. Geniet er van!
    Lieve groeten, Aad en Corrie

  • 03 Januari 2011 - 16:32

    Esther:

    Hey Hilde!

    Gekke vogels, die australiërs... Gelukkig ben je nu in New Zeeland!

    Liefs, van Wouter en Esther

  • 03 Januari 2011 - 18:58

    Ome Gerrit (t. Joke):

    Hoi Hilde, eerst nog de beste wensen voor 2011, wat bij jullie al bijna weer half om is. Als je dit leest ben je in Nieuw-Zeeland. Op het Noorder- of Zuider Eiland? Van kennissen weet ik dat Nieuw-Zeeland een prachtige natuur heeft. En ook ergens aan de kust de plek met de meeste regen ter wereld (10 meter, in Nederland maar 90 cm.). Wij zijn goed begonnen, tante Joke gaat op reïntegratiebasis weer naar school, ik werk sinds november als volontair op een politiebureau in Ulft, voorlopig 5 halve dagen. Jan Willem en Susanne zijn nu in Ierland op vakantie, Harmen en Jochem zijn druk.
    Hoe lang blijf je nog in Nieuw-Zeeland?
    Ben je daar met kennissen/reisgenoten? Hoe voorzie je in je levensonderhoud? Dank voor je vele reisverslagen en foto's.
    Groeten, ome Gerrit & tante Joke

  • 05 Januari 2011 - 13:51

    Marianne:

    Ha Hilde,
    weer een leuk verhaal en mooie foto's. natuurlijk wensen ook wij jou een heel voorspoedig 2011 en veel reisplezier. Ik kijk al uit naar het volgende verslag uit n.zeeland.

  • 05 Januari 2011 - 19:54

    Femke:

    Hilda!
    Een hele mooie ervaring om zo een tijdje echt in australie te hebben 'gewoont', en even niet rondtrekken. Zo krijg je echt wat mee van de lokale bevolking. En zo te horen heb je het daar onzettend getroffen met die vriendelijke en gastvrije mensen.
    En nieuwjaar in Sydney mee maken is echt een gebeurtenis die je op je: 'Bucket list' kan doorstrepen. Super tof.
    Een hele fijne tijd in Nieuw Zeeland. Dat moet echt schitterend zijn. Echt een geweldige wereldreis ben je aan het maken - je houdt niets meer over om later nog een x te bezoeken.

    Nog een heel gelukkig 2011 toegewenst! x


  • 05 Januari 2011 - 20:16

    Nico:

    He Hilde, allereerst alle goeds voor 2011.
    Leuk om af en toe je reisverslagen te lezen. Superbelevenissen als ik het soms zo lees.
    Kun je daar op hemelvaartskamp ook over vertellen of ben je dan nog in Azie. Een goede tijd in NZ
    vrgr nico

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Hilde

Actief sinds 31 Aug. 2010
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 96606

Voorgaande reizen:

14 September 2010 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: