Goodmorning miss Johnson vs. the gaybar en gevecht - Reisverslag uit Silvan, Australië van Hilde Jansen - WaarBenJij.nu Goodmorning miss Johnson vs. the gaybar en gevecht - Reisverslag uit Silvan, Australië van Hilde Jansen - WaarBenJij.nu

Goodmorning miss Johnson vs. the gaybar en gevecht

Door: hildeoverdegrens

Blijf op de hoogte en volg Hilde

23 December 2010 | Australië, Silvan

Inmiddels ben ik alweer bijna vijf weken aan het werk. Het werk is leuk en afwisselend (en het verdient erg goed!), maar het beste vermaak is het hebben van een paar rare collega's:
- Lilian: kan het niet begrijpen dat het leuk is om alleen te reizen en neemt elke week wel wat lekkers voor mij mee. Daarnaast probeert ze mij te koppelen aan haar zoon... (Toen ik bij haar op de koffie ging, was haar zoon daar ook 'toevallig'. Erg genant!).
- Jenny: is erg stil, het enige waar ze enthousiast over is: "OOOH, I'm so excited, Prins William and Kate are getting married, WAAAAAAAAAH!!!" en "OH, OPRAH IS IN AUSTRALIA!!!"
- Natalee: komt elke maandagochtend standaard te laat, omdat haar man weer iemand een gebroken kaak heeft geslagen en dus naar de rechtbank moet...
- Debra: nooit ontmoet, is voor de 3e keer haar rijbewijs kwijt na rijden onder invloed en heeft dus geen vervoer...
- Elizabeth: een 60-jarige hippie die om het kwartier gaat roken, omdat ze vindt dat ze dat wel heeft verdiend na al het harde werken... Daarnaast drinkt ze een fles wijn per dag, omdat haar dokter heeft gezegd dat ze aan haar cholesterol moet werken... (ze komt regelmatig met een behoorlijke dranklucht op het werk en heeft als excuus dat het haar tandpasta is). Elizabeth is een groot ACDC-fan (de grootste fout die ik ooit heb kunnen maken is om te zeggen:"If you don't like my music, you can bring your own music. We can listen to that." Om vervolgens 3 dagen ACDC te luisteren. Pfff, het leven van een backpacker gaat niet altijd over orchideeen;). Ook heeft ze haar haar een keer blauw met goud geverfd, omdat dit goed match met de kerstdecoratie... Ze is behoorlijk raar, maar ik kan goed met haar opschieten en werken met haar is erg gezellig!

Afgelopen week heb ik een ochtend mee gelopen op een basisschool, erg leuk al die kids in schooluniformen. "GOODMORNING, MISS JOHNSON," riepen 40 kindertjes in koor. Ook ben ik een weekend naar Melbourne geweest. Naast koffie drinken met Michael en naar het aquarium met Luke 'de local', stappen met Birgit. En ga je met Birgit uit dan wordt de avond gesplit (helft gaybar, de helft 'normale' bar). Alleen mochten wij bij de meeste gaybars niet naar binnen, omdat je man moest zijn (hoezo, discriminatie). Uiteindelijk in een superleuke, hippe club beland, waar ik zelfs een gevecht heb veroorzaakt (tip: ga nooit dansen met een jongen terwijl er een jaloerse ex staat te kijken. Gevolg: een broer die out of the blue die jongen recht in z'n gezicht sloeg...)

Ik stond trouwens met met mijn oren te klapperen toen iemand in het Nederlands probeerde te praten en zei:"Ik weet het niet, hoer!" (Ipv:"Ik weet het niet, hoor" ).

Daarnaast leer ik hier wel 'echt' Australisch spreken. Naast het verstaan van het sterke accent wat de mensen hier hebben, leer ik alle mogelijke beledigingen (de meest ranzinge dingen)! Ik heb zelfs 'The Australian Dictionary of insults and vulgarities' gekregen.

Ik kreeg een aantal vragen over de prijzen in Australie. Australie is gruwelijk duur kan ik jullie vertellen, hier een paar voorbeelden (de koers is 1 euro = 0,75 dollar cent, rekenen maar):
- 2 liter yoghurt: 10 dollar
- komkommer (Aldi): 2 dollar
- 1,5 liter melk: 5 dollar
- zak noten: 11 dollar
- hostel per nacht: 20 - 28 dollar
- sigaretten: 15 dollar
- sixpack bier in the bottle shop: 15 dollar
- een biertje in de club: 6 dollar

liefs, Hilde

ps. Iedereen ontzettend bedankt voor alle reacties/mailtjes/belletjes/smsjes/skypegesprekken en zelfs kaartjes (zelfs een pakketje na 4 weken, hoezo priority)!


We like to watch you laughing. No time to think of consequences.
Kids - MGMT


  • 23 December 2010 - 08:35

    Ellen Vogelaar:

    Hoi Hilde,

    Hele fijne feestdagen en ik spreek je weer in het nieuwe jaar!!!

    Liefs,

    Ellen

  • 23 December 2010 - 08:42

    Jorien:

    Heerlijk, je update...moet je vaker doen.
    x

  • 23 December 2010 - 10:33

    Rob Besteman:

    Hoi Hilde,

    Goede Kerstdagen toegewenst en een hele fijne jaarwisseling. Een heel voorspoedig 2011 waar ook ter wereld.

    groet vanuit een wit Doornspijk

  • 23 December 2010 - 14:19

    Esther:

    Hey ZUS!

    Wha, wat een verhalen! Je past er volgens mij helemaal tussen tussen die Aussies (tenzij het gastarbeiders zijn, net zoiets als jij in Australië).

    En uh... als ik ook voor jou moet vechten in de kroeg, bel dan even want dan kom ik er gewoon even aan.

    Liefs, Esther

    p.s. Leuk idee van de kerst kaart!

  • 23 December 2010 - 14:23

    Esther:

    Vette kekke foto's! Thirsty camel en mamma in een kerstjurk. Altijd leuk :!)

    HUG!

  • 23 December 2010 - 15:28

    Maryline:

    Heee wat leuk om weer even iets van je te horen!:D Super leuk verhaal!!
    Heel veel liefs!
    En een heeeele fijne kerst! En het aller aller beste voor 2011!!

    LIEFSS

  • 23 December 2010 - 16:25

    Sjaak Tesselaar:

    hoy hilde
    geweldig dat je het zo naar je zin hebt
    bij jim en annelies
    van de week was jim zijn broer frits nog bij ons wij hebben electrakabels van hem gekocht
    het is hier volop winter ijs en sneeuw
    slechte bloemenprijzen
    we maken ons op voor de kerstdagen
    prettige feestdagen en tot horens
    groeten sjaak tesselaar

  • 23 December 2010 - 19:09

    Tante Gerrie:

    Ha die Hilde,
    We gaan eerste kerstdag met de hele fam. bij je ouders eten. Zullen je zeker gaan missen! Je bent alweer 3en halve maand weg, en ik heb gehoord dat je nog lang niet van plan bent om terug te komen. Ja, als je ook een keer zo ver weg bent, moet je alles "meepikken" wat mogelijk is.
    Jammer dat skypen niet altijd lukt.
    Werk ze nog even , en dan op naar N.Z. Een hele fijne jaarwisseling (als eerste) en een gezond en reislustig 2011 gewenst. gr. uit een koud Kamperveen van je ome Wim en tante Gerrie. P.S. Niels is geslaagd voor eerste monteur landb. mech. (goed hé)

  • 24 December 2010 - 08:49

    Anneke En Henjo:

    Hoi Hilde,

    Vanuit een koud Nederland: fijne kerstdagen en vele kostbare momenten in 2011.

    Liefs

  • 25 December 2010 - 15:49

    Rosalie:

    Hey meis!

    Wat een heerlijk verhaal weer! Lekker aan het kerst vieren daaro? Veel plezier meis.
    Wij gaan morgen kerstvolleyballen!

    Liefs Roos

  • 25 December 2010 - 16:10

    Lina:

    Wat is het leven van een backpacker toch vervelend. Je maakt echt niks mee
    mam
    e.

  • 26 December 2010 - 13:02

    T. Betsie:

    We lezen, dat je goede dagen hebt daar. We wensen je een fijne jaarwisseling en veel reisplezier in Nieuw Zeeland en de andere landen, die je nog wilt bezoeken. Leuk dat je ook nog even op een school bent geweest.
    Hartelijke groeten, Katinka en Betsie.

  • 26 December 2010 - 17:46

    Fam. V.d. Kolk:

    hoi hilde,
    als ik dit schrijf zijn de kerstdagen voor jou al voorbij. ik hoop dat je het fijn en gezellig hebt gehad en sluit mij aan bij de vele nieuwjaarswensen die genoemd zijn.
    hgr. uit kamperveen
    tante rienke en de rest

  • 28 December 2010 - 12:49

    Marianne:

    hoi Hilde,
    weer een mooi verhaal. Je kunt er maar geen genoeg van krijgen en wij krijgen geen genoeg van jou verhalen. De kerst is inmiddels voorbij, wel mooi wit geweest. Nu op naar het niuewe jaar. Wij wensen je heel veel geluk en mooie ervaringen voor 2011.
    Liefs van mij.

  • 29 December 2010 - 18:39

    Tom Tesselaar:

    Hoi Hilde,

    Leuke dingen maak je mee!
    Kerst is alweer voorbij dus een goede nieuwjaars party!

    Groeten, Sanne en Tom

  • 30 December 2010 - 21:46

    Anne:

    Ahhh!! dat zijn de leukere verhalen!
    Hilde ik mis je!
    Heb wat oude chezfoto's/stapfoto's laten afdrukken, zit ook echt een briljante van ons tussen! Je hangt nu mooi op mijn koelkast!
    Hele fijne jaarwisseling, maak er wat moois van in 2011 en een hele dikke kus!!!

  • 08 Januari 2011 - 12:17

    Ina Jansen:

    Hallo Hilde
    Ik wens je nog een zeer goed ,gelukkig 2011.
    Ik heb al je verhalen gelezen en de fotos bekeken .
    Je brengt goed de afwisseling aan in reizen en werken .
    waar je werkte ...prachtig toch !!!.een eigen mobile home of een villa hoe noemen ze dat daar?
    Ik zie weer de zee ,eindeloze vlaktes ..heel mooi ..ja daar kan je van genieten en allerlei typen mensen ...dat is ook heel leuk en avontuurlijk.
    veel plezier in Nieuw -Zeeland daar is de natuur ook PRACHTIG ....
    hartelijke groet,Ina Jansen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Silvan

Hilde

Actief sinds 31 Aug. 2010
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 96704

Voorgaande reizen:

14 September 2010 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: