Cambodja tribunaal vs. Fuck it, get a bucket! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Hilde Jansen - WaarBenJij.nu Cambodja tribunaal vs. Fuck it, get a bucket! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Hilde Jansen - WaarBenJij.nu

Cambodja tribunaal vs. Fuck it, get a bucket!

Door: hildeoverdegrens

Blijf op de hoogte en volg Hilde

05 April 2011 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Lieve allemaal,

Wat hartverwarmend om zoveel (ook uit onverwachte hoeken) reacties te krijgen na mijn vorige blog. Dank voor alle persoonlijke mails die ik heb mogen ontvangen! Het is toch gek: zoveel ellende in een land en dan zoveel mensen die er weinig tot niks van weten. De wereld moet weten dat dit gebeurd is en ik ben blij dat ik daaraan heb kunnen bijdragen.

Voor en na mijn bezoek aan The Killingfields heb ik veel boeken over dit onderwerp gelezen (die je hier voor een paar USdollar kunt kopen). Ik kreeg een aantal mailtjes over de rechtzaak tegen Duch, de leider van S-21. Op dit moment vindt het 'Cambodja-tribunaal' plaats, een aantal rechters die zich buigen over misdaden tijdens het Khmer Rouge tijdperk. Toen ik een local hiernaar vroeg zei hij: "Het tribunaal is een groot SCHIJNPROCES. Ze berechten nu pas de beulen, 30 jaar te laat! Tot nu hebben ze een gewoon leven kunnen leiden. Daarnaast wordt het tribunaal georganiseerd door de Cambodjaanse regering, maar de helft van onze regering (waarvan onze minister-president!!!) en een aantal rechters hebben een grote rol gehad in de Khmer Rouge. wat denk je nou?! Dat de mensen rechtvaardig worden berecht?! Natuurlijk niet!" Lang leve de corruptie... Daarnaast kan Pol Pot, leider van de Khmer Rouge, niet berecht worden, omdat hij een aantal jaar geleden is overleden. Het frusterende hiervan is dat hij tot zijn dood heeft volgehouden 'een schoon geweten' te hebben...

Maar goed, een aantal mensen spraken hun bezorgdheid uit over of ik wel aan het genieten ben. Nou, behoorlijk!!! Na al het culturele gedoe (lees: bezoeken van tempels, tempels en nog meer tempels tempels) was het tijd om eens flink te gaan feesten. Dus ben ik samen met Martina en Tomas (twee Zweden) naar de zuidkust gereisd, naar Sihanoukhville. Sihanoukville is een groot feestparadijs. Oftewel: bier 0,30 euro, cocktails 1 euro (en als hoogtepunt een bucket: een megabak alcohol voor 3 euro). Met als meest gebruikte slogan: HAPPY HOUR WHOLE DAY! Jullie snappen wel dat het een groot feest was! Party hard!

Daarna zijn we naar Bamboo Island geweest, een 'bijna-onbewoond-eiland'. Mag ik jullie even jaloers maken;)? Parelwitte stranden, mooie golven, leuke feestjes, palmbomen, gezellige mensen, een gitaar en onze eigen bungalow op het strand!:D (En jullie maar hard werken, hihi). Ik heb echt genoten.

Drie dagen geleden heb ik Cambodja verlaten, een land wat mijn hart heeft geraakt. Op dit moment ben ik in Ho chi Minh City (beter bekend als Saigon). Op dit moment ben ik nog steeds aan het bijkomen van een voedselvergiftiging, die ik waarschijnlijk in Cambodja heb opgelopen.

Eerst indruk van Saigon is dat het hier druk is! Als je een straat over wilt steken is het het beste om heel langzaam de straat op te lopen in de hoop dat de scooters je zullen ontwijken. Wie kent trouwens het computerspelletje FROG? Nou, zo voelt het ongeveer...

liefs, Hilde

ps. Ik kreeg een aantal verzoeken een mobiel nummer te geven. Helaas, zonder mobiel leven bevalt mij wel. Dus de resterende tijd van mijn reis heb ik geen mobiel, heerlijk! Oh ja, en facebook werkt hier (net als in China) niet, lang leve de censuur!


I wanna go where the summer never ends, with my guitar on the beach there with all my friends. The suns so hot and the waves in motion and everything smells like sun tan lotion
Sounds of sunshine / Michael Franti and spearheads

  • 05 April 2011 - 05:47

    Lina Jansen:

    lieve hilde,
    wat ben ik blij dat je ook van deze kant van cambodje hebt kunnen genieten.
    Jammer dat de grote blauwe glazen in Z-Afrika veel duurder waren.
    gezondheid.

    mam.

  • 05 April 2011 - 06:14

    Sharon:

    Ha Hilde!!

    Klinkt super! Wij betalen nog steeds volle mep hier in OZ en hebben komende week regen, dus geniet lekker van het goedkope reizen en de zon!!!
    Liefs Sharon en Mj

  • 05 April 2011 - 07:26

    Esther:

    HIILDE!

    HET IS NIET EERLIJK! Jij op een bounty eiland en ik niet...

    Ben wel blij, dat je niet naar het ziekenhuis hoeft!

    De foto's die je maakt worden steeds mooier, ga zo doorrrrrr!

    Liefs, Esther

  • 05 April 2011 - 08:18

    Cor Verkade:

    Hilde, wat heerlijk om je verslag te lezen. Ik schaam me kapot dat ik daar niet veel eerder mee begonnen ben. Maar nu is het mijn tijd om zorg uit te spreken. Want ja, een voedselvergiftiging nadat je verteld dat het bier zo lekker goedkoop was... is het wel een voedselvergiftiging? Of is de alcohol nogal hard binnen komen gieren?
    Wel enorm interessant om te lezen wat je allemaal beleefd, zo tussen het werken (Portfolio enz.) door is het een mooie afleiding om te lezen en door een zo lang mogelijke reactie te geven spaar ik weer wat tijd uit.

    Heel veel succes en plezier met je reizen en ik kijk uit naar je volgende blog...

    Cor

  • 05 April 2011 - 12:50

    Rosalie:

    Ha wijfie,
    Mooi verhaal weer. Bijzonder dat je geen toegang tot facebook hebt. Lijkt me bizar om die censuur zo van dichtbij mee te maken. Ik kan me er weinig van voorstellen! En RESPECT voor je telefoonloze bestaan! ;)
    Veel plezier!! Liefs Roos

  • 06 April 2011 - 06:37

    Marianne:

    ha Hilde, blij te lezen dat je de draad weer goed hebt opgepakt. ik had niet anders verwacht. een mooi verhaal weer, leuk om de vershillen te lezen van de landen waar je doortrekt. Blijf genieeten en pas op jezelf.

  • 06 April 2011 - 09:42

    Marianne:

    ik had de foto's nog niet gezien maar het is weer prachtig. Er zijn echt heel veel mooie plaatsen op de ze aarde.

  • 06 April 2011 - 13:29

    Carla En Sjaak:

    hoi hilde
    wat een belevenis, nog lekker even genieten,

  • 07 April 2011 - 09:38

    Janou:

    Hey Hilde,

    Wat leuk om te lezen wat je allemaal beleeft op je reis! Klinkt erg mooi allemaal, hoewel niet altijd alles even fijn om te zien zal zijn. Dat bounty-eiland klinkt daarentegen weer top:).. Geniet er nog maar goed van en ik hoop dat je snel weer fit bent!

    Groeten,
    Janou

  • 10 April 2011 - 08:22

    Gerard:

    hey goed om te horen dat je het zo leuk hebt. jaloers maken lukt bijna niet, we hebben hier momenteel fantastisch mooi weer. En in de achtertuin heb ik prachtig wit straat zand liggen! Maar in ieder geval sterkte met je buikje...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Ho Chi Minhstad

Hilde

Actief sinds 31 Aug. 2010
Verslag gelezen: 507
Totaal aantal bezoekers 96700

Voorgaande reizen:

14 September 2010 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: