De mooiste plekken op aarde.... - Reisverslag uit Apia, Samoa van Hilde Jansen - WaarBenJij.nu De mooiste plekken op aarde.... - Reisverslag uit Apia, Samoa van Hilde Jansen - WaarBenJij.nu

De mooiste plekken op aarde....

Door: hildeoverdegrens

Blijf op de hoogte en volg Hilde

10 Februari 2011 | Samoa, Apia

De afgelopen week + nog wat dagen, heb ik samen gereisd met Maarten Jan en Sharon (inderdaad Nederlanders), een stel dat ik heb leren kennen in Roturura. Wat heb ik een gezellige week met hun gehad! Het was ook fijn om een week lang Nederlands te spreken. Ik merkte wel dat ik al lang van huis ben, zo hoorde ik van Sharon heel veel nieuwtjes uit Nederland. Ik wist niet dat Harry Mullisch overleden is, dat de PVV er een zooitje van maakt (had eigenlijk niet anders verwacht) en was ik echt geschokt toen ik hoorde dat Antonie Kamerling een paar maanden geleden zelfdoding heeft gepleegd... Over de situatie in Egypte hoor je hier weinig tot niets.

De afgelopen week heb ik echt zoveel mooie plekken gezien, misschien wel het mooiste tot nu toe. Ik zal jullie niet vervelen met wat ik allemaal heb gedaan, daarnaast zeggen de foto's meer, dus hier even een selectie van de mooiste dingen:
- Coromandel Region: waanzinnig mooie stranden. De mooiste waren Lonely Beach en Hot Water Beach (op dit strand kun je als beroepsdeutscher een gat graven en door de vulkanische werking wordt het water in dit gat ontzettend heet).
- Cathedral Cove/Bay of Plenty: ik zou zo zeggen, kijk naar de foto:D!
- zeiltrip Bay of Islands: eindelijk weer op een boot! Inclusief kayakken, zwemmen en snorkelen (en een stoere skipper). De dolfijnen die meezwommen, waren ook niet vervelend. Wat een gave dag!
- Far North: het bovenste stukje van Nieuw-zeeland. Fantastische stranden, zandbergen voor het sandboarden en 90 Mile Beach. Wat trouwens gruwelijk eng was, Maarten Jan en ik even een duik dachten te nemen, de golven bleken ontzettend woest te zijn. Bijzonder was Cape Reinga. Daar botsen de Pacific Ocean en de Tasmansea letterlijk tegen elkaar op!
- Rugbywedstrijd: Lekker socializen met de Kiwi's! En voor Sharon en mij natuurlijk de mooie kerels (de rugbyspelers hebben trouwens echt megabillen en bovenbenen).

Ik ben mooi op tijd weggegaan uit Australie. Na alle overstromingen, cyclonen en bosbranden trekken bijna alle backpackers naar de steden in het zuiden. Gevolg hiervan is dat er geen werk te vinden is en dat hotels de prijzen omhoog gooien...

Gisteren ben ik aangekomen in Apia, Samoa. Het was wel raar, want je gaat over de tijdgrens heen. Dit betekent: op woensdag vertrekken uit NZ, op dinsdag aankomen op Samoa! Toen ik aankwam was er net een tropische regenbui, welkom in het regenseizoen! Gelukkig heb ik vanochtend al heerlijk met een cocosnoot op het strand gezeten:D:D:D (ik wil jullie verder niet jaloers maken hoor...)! Even een korte indruk: er zijn veel standjes langs te weg, waar je lekker cheap tropische vruchten kunt kopen, verrukkelijk! Minder zijn de honden en varkens die op straat lopen. Ik hoop jullie met m'n volgende blog meer te kunnen vertellen, inclusief Samoaanse foto's.

liefs, Hilde

ps. Ik wil NIETS, MAAR DAN OOK NIETS horen over 'boer zoekt vrouw'! Ik wil namelijk alle afleveringen zien zodra ik beter internet heb. Daarnaast volg ik natuurlijk wel de Australische versie. (Die trouwens veel hilarischer is: meisjes uit een miljoenenstad die ineens 10 uur moeten reizen om een man te ontmoeten die 1x per half jaar in de stad komt, en dus geen 'hoe-ga-ik-met-vrouwen-om skills' heeft.) Maar goed, Australie is dan wel weer fantastisch! Mmmm, misschien moet ik maar op een boer van volgend jaar gaan schrijven... Welke zal ik kiezen?;)


Kijk om je heen en zie wat er komt. Je haalt uit elke nieuwe dag meer dan je ooit had verwacht
Uit de schaduw / IOS

  • 10 Februari 2011 - 01:25

    Sjoukje Van Der Veen:

    Hoi Hilde,

    Via mijn msn zag ik deze link van je blog voorbij komen. Ik zit nu in een nachtdienst op mijn werk, dus mooi tijdverdrijf.
    Ik had al eens gehoord dat je een reis naar Australie/ Nieuw-Zeeland aan het maken bent.
    Maar wat gaaf zeg dat je dit doet. Ben helemaal jaloers als ik je verhalen lees en alle foto's zie.

    Veel plezier met alles wat je doet daar aan de andere kant van de wereld.

    Groetjes Sjoukje van der Veen

  • 10 Februari 2011 - 04:23

    Michal:

    Mooi verhaal weer Hilde! En jij geniet ook nog volop zo te lezen :-) Ik heb mijn verblijf in Australie verlengd met 2 maanden. Reis nu met 3 Duitsers in een Juicy van van Melbourne via Adelaide naar Alice Springs en naar Cairns. Daarna moet ik helaas weer aan het werk...

    Cheers, Michal

  • 10 Februari 2011 - 08:19

    Marianne:

    voor de afwisseling ben ik niet een van de laatste die reageert. Volgens mij beleeft je te veel om allemaal te beschrijven. In ieder geval geniet je volop en dat gun ik je van harte. Prachtige foto's heb je weer gemaakt. Dank je wel dat je zo trouw schrijft en ons mee laat genieten. Dikke knuf van mij en tot de volgende keer.

  • 10 Februari 2011 - 08:22

    Sanneke:

    Heee Hilde!!!

    Ik ben jaloersssss!!! Geniet er van, Samoa lijkt me ook ontzettend gaaf!

    Liefs,
    Sanneke

  • 10 Februari 2011 - 08:50

    Esther:

    WHA, wat een natuur! IK BEN ER OOK AAN TOE!

    Liefs, Esther

  • 10 Februari 2011 - 09:08

    Maaike:

    :D Ik krijg helemaal de zomer in mn hoofd als ik jou blogs lees! Heerlijk.

    Voor jou nog een nieuwtje uit Nederland. Minister van onderwijs wil 3 miljoen bezuinigen. Gaat allemaal ten koste van de zorgkinderen en onze banen misschien wel. Gisteren is er protest geweest!

  • 10 Februari 2011 - 16:30

    Rosalie:

    Hey uberduitser ;),
    Klinkt weer helemaal te gek. Idd mooi op tijd uit Australië, echt niet normaal daar. Die golven zien er echt gaaf uit! En wat ben je toch mooi bruin.
    Liefs Roos

  • 11 Februari 2011 - 18:57

    Ellen:

    Kun je dat parelwitte strand niet mee naar Nederland nemen ;)

    Liefs,

    Ellen

  • 11 Februari 2011 - 20:25

    Ome Gerrit :

    Gave natuur daar op het Noordereiland. Zijn daar ook nog eilanden voor de kust? Hoe is het op het Zuidereiland? Groetjes, ome Gerrit

  • 11 Februari 2011 - 23:04

    Astrid:

    Wat fijn dat je vanuit je verre reisbestemming mij een kaart hebt gestuurd. Dat vind ik heel attent van je; ik dank je heel hartelijk hiervoor.
    Ja, zo ineens krijgt je leven een hele andere wending; het staat even helemaal op z'n kop. Net zoals bij jou op die ene gave foto, waar jij op de kop naar beneden 'zeilt'. Maar dit is weer heel anders; da's genieten. Ik geniet van je prachtige verhalen en foto's . . . have fun daar!

  • 12 Februari 2011 - 05:09

    Lina:

    Lieve hilde,
    ook ik ben in down under gearriveerd.
    heel leuk en nu in auckland.
    wat heb jij trouwens een zielig leven op de zeilboot en zo.
    wij hopen ook al deze mooie plekken te zien.
    wil jij pap mailen dat hiet alles goed is.
    telefoon of mail is moeilijk.

    kus vaj mam die niet zo ver van je weg is.

  • 12 Februari 2011 - 05:09

    Lina:

    Lieve hilde,
    ook ik ben in down under gearriveerd.
    heel leuk en nu in auckland.
    wat heb jij trouwens een zielig leven op de zeilboot en zo.
    wij hopen ook al deze mooie plekken te zien.
    wil jij pap mailen dat hiet alles goed is.
    telefoon of mail is moeilijk.

    kus vaj mam die niet zo ver van je weg is.

  • 12 Februari 2011 - 05:09

    Lina:

    Lieve hilde,
    ook ik ben in down under gearriveerd.
    heel leuk en nu in auckland.
    wat heb jij trouwens een zielig leven op de zeilboot en zo.
    wij hopen ook al deze mooie plekken te zien.
    wil jij pap mailen dat hiet alles goed is.
    telefoon of mail is moeilijk.

    kus vaj mam die niet zo ver van je weg is.

  • 12 Februari 2011 - 05:09

    Lina:

    Lieve hilde,
    ook ik ben in down under gearriveerd.
    heel leuk en nu in auckland.
    wat heb jij trouwens een zielig leven op de zeilboot en zo.
    wij hopen ook al deze mooie plekken te zien.
    wil jij pap mailen dat hiet alles goed is.
    telefoon of mail is moeilijk.

    kus vaj mam die niet zo ver van je weg is.

  • 12 Februari 2011 - 05:09

    Lina:

    Lieve hilde,
    ook ik ben in down under gearriveerd.
    heel leuk en nu in auckland.
    wat heb jij trouwens een zielig leven op de zeilboot en zo.
    wij hopen ook al deze mooie plekken te zien.
    wil jij pap mailen dat hiet alles goed is.
    telefoon of mail is moeilijk.

    kus vaj mam die niet zo ver van je weg is.

  • 12 Februari 2011 - 05:10

    Lina:

    Lieve hilde,
    ook ik ben in down under gearriveerd.
    heel leuk en nu in auckland.
    wat heb jij trouwens een zielig leven op de zeilboot en zo.
    wij hopen ook al deze mooie plekken te zien.
    wil jij pap mailen dat hiet alles goed is.
    telefoon of mail is moeilijk.

    kus vaj mam die niet zo ver van je weg is.

  • 12 Februari 2011 - 05:10

    Lina:

    Lieve hilde,
    ook ik ben in down under gearriveerd.
    heel leuk en nu in auckland.
    wat heb jij trouwens een zielig leven op de zeilboot en zo.
    wij hopen ook al deze mooie plekken te zien.
    wil jij pap mailen dat hiet alles goed is.
    telefoon of mail is moeilijk.

    kus vaj mam die niet zo ver van je weg is.

  • 14 Februari 2011 - 22:19

    Tante Betsie:

    Dag Hilde,

    We hebben genoten van je prachtige foto's van Samoa. Het is daar erg mooi. Ook de foto's van Nieuw Zeeland vonden wij schitterend.

    Met vriendelijke groet,
    Katinka en (t) Betsie.

  • 16 Februari 2011 - 08:15

    Bert:

    alle boeren hebben een vrouw volgend jaar mag jij mee doen hoor?

  • 19 Februari 2011 - 11:34

    FJ:

    He Hilde!

    Nog steeds op Samoa? Ook al weer beetje bereik? Het accent begin ik nu ook een beetje te begrijpen. Gisteren ben ik 2 Australische dealers van ons een rond wezen maken in Nederland. Echt grappig. En het feit dat ze niet zo goed tegen de kou kunnen ;)

    Groetjes!

  • 21 Februari 2011 - 12:11

    Anne:

    Dag lieve Hilde!

    Wat een heerlijk verhaal weer!
    Fijn om te lezen dat je zo aan het genieten bent!
    Maar ook nog eens van plan om terug te komen;)!?
    Ik ben zo jaloers! Hier is het zonnig, maar k-k-k-koud!!!
    Ik ben benieuwd naar je volgende verhalen!

    dikke kus uit Nijmegen!

    Anne

  • 22 Februari 2011 - 12:04

    Bert:

    heb je al wat gevangen

  • 22 Februari 2011 - 12:53

    Bert:

    hilde waar zit je nu erge berichten uit nieuw zeeland ik hoop dat het goed met je gaat aardbevingen op het moment al 65 doden te betreuren

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilde

Actief sinds 31 Aug. 2010
Verslag gelezen: 569
Totaal aantal bezoekers 96707

Voorgaande reizen:

14 September 2010 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: